Problem of Unable to Download Youtube Video using Real Player SP


Kali ni aku nk short update blog ICT aku yang senyap sunyi je ni. Aku bebaru ni update Real Player aku guna Filehippo Update Checker. So detect la version Real Player aku ada versi baru. So aku update la kepada RealSP v1.1. Setakat nak run lagu atau movie to takde masalah, still maintain macam dulu.

Tapi bile aku nak try download je game Final All England 2010 Lee Chong Wei dan Kenichi Tago tu, ok ada kuor ikon download this video, tapi bila klik je kuor mesej dari RealSP kata unable to download....arghh...aku mula tension, hati mula tidak tenang...jari jemariku mula mencari software2 lain yang sekutu dengannnya...tapi hampes takde..masak aku sbb byk perancangan nk amik video dari youtube ni, especially untuk adik amzar yg suke tengok ultraman kt youtube...aiseh tkleh download la pulak...

Dalam aku mencari-cari tu, dapatla jumpe satu link ni ada bincang masalah org post yg sama macam masalah aku ni...ada harapan...
http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=46ae923d8e624aa5&hl=en
So aku tengok kt forum tu, ada bgtau try test guna RealGold..yg tu versi lama aku..mmg confirm boleh..tapi aku nak maintain versi RealSP 1.1 ni..carik lagik scrol punye scrol...jumpe la komen satu mamat tu..

caranya gini :

1) Copy link youtube tu dan paste dalam browser Real Player SP tu...cthnya : http://www.youtube.com/watch?v=-_Vp3mfpdJQ
2) Pastu video tu akan papar dan run dalam browser RealPlayer SP tu..then ada ikon download this video kuor..klik dan...taraaa....anda boleh download kembali guna toolbar ikon tu..

Tapi dengan cara yang amat pelik sekali...baca punye baca banyak artikel bgtau, youtube dah filter download guna real player ni dan dah blok dah sebab katanya isu copyright..aduyaiii...mcmla video yg dok upload dalam tu macam2 versi pirate pun ada daa...lagipun youtube untuk public view, bukan untuk login user...apa la pelik youtube ni...nyusahkan org sunggoh...

tapi syukur alhamdulillah...akhirnya berjaya gak aku download semua 6 part game final all england 2010 tu yg aku terlepas dek kerana mata ngantok punye pasal...huhu

~ Be a Creator Not a User ~
http://muzzotechspot.blogspot.com
http://muzzoshah.blogspot.com

Ulasan