Remove WGA for Microsoft Windows and OGA for Microsoft Office

Biasala bila aku tulih artikel ni pastinya aku mengalaminya. Aku pernah hadapi keluar bintang WGA Notification bagitau suh carik windows yang genuine. Biasala tu bagi PC yang install di kedai. Nak murah takkan guna yang asli.

Tapi aku tak galakkan pengguna PC semua gunakan software Windows Pirate dan software Microsoft Office. Seeloknya belilah lesennya jika anda nak guna juga. Alternatif lain tu ada menggunakan sumber terbuka.


Untuk Windows, ada pelbagai jenis Linux Distro seperti FreeBSD, OpenSuSE, Fedora, CentOS dan Ubuntu..dll

Bagi perisian alternatif Microsoft Office, ada Star Office dan adanya Open Office yang semuanya free dan fungsinya sama seperti Microsoft Office.


Ok sekarang aku nak terangkan jika PC ada mengalami masalah ada ikon bintang Office Genuine pada PC anda. Ntbook aku guna MS Office 2003 dan terima bintang office genuine tersebut. Aku gunakan Windows VISTA SP1. Kalau windows di panggil WGA, bagi office di panggil OGA (Office Genuine Authentication).


Aku download patch windows original aku dan patch microsoft office 2003. Dalam tu ada sekali OGA ni. Aku download dan install. Akhirnya apabila setiap kali aku buka Microsoft Office pasti keluar reminder bagitau yang perisian aku guna tu takde lesen dan terus keluar bintang OGA tu.


Aku ada jumpe solution untuk pastikan yang perisian office 2003 aku tu validate successful pada website microsoft. Ini disebabkan jika nak download apa-apa template dari website microsoft skang ni mesti kena validate dulu.


1) Memula dapatkan tools crack OGA tu daripada website Technize...thanx bro for the tools...

2) Kemudian extract file tersebut ke directory c :/ogacrack (nanti senang nak run file tu)

3) Kemudian right klik pada start menu > accessories > Command Prompt dan pilih Run As Administrator (ini hanya kes untuk Windows Vista sahaja)

4) Kemudian taip >cd /, seterusnya >cd /ogacrack, seterusnya taip >install.bat

5) Apabila ia keluar mesej mengatakan "1 files copied successfully" maka anda dah berjaya crack OGA

6) Seterusnya pi website http://www.microsoft.com.genuine/ dan pilih validate office ?(Guna IE sahaja). Anda pasti akan jumpa mesej Validation Successfull... cayalah!

7) Tapi Bintang OGA Notify tu masih ada kat tray bar anda kan...nak buang ni kena guna WGA remover. Aku belasah je try sekali boleh hilang...cantiklah. Download kat website technize...thanx again bro!

8) Extract ke folder c:/wgacrack

9) Run as administrator command prompt seperti step (3)

10) Kemudian taip >cd /, seterusnya >cd /wgacrack, seterusnya taip >installer.bat

11) Apabila keluar mesej mengatakan ada files telah di cpoied maka anda berjaya.

12) Akhirnya PC anda bebas bintang...


Jadi itulah cara yang aku jumpe untuk selesaikan masalah aku tu. Tapi korang tak digalakkan menggunakan software pirate ni...tak baik...penat orang reka software tu...kalau harganya murah aku rasa ramai orang akan guna yang berlesen...u need to think it bill...


~ Be a Creator Not a User ~
http://muzzotechspot.blogspot.com
http://muzzoshah.blogspot.com

Ulasan

Cikgu berkata…
bro...thanks for the info
saya pakai vista, baru je kene WGA ni, tp x der pulak simbol bintang tu...cuma desktop background jd hitam je...dah cuba WGA remover yg XP nye, x brjaya la....
boleh bantu x??
wfr80@yahoo.com.my
tq bro!!
muzzo berkata…
setakat ni vista belum lagi jumpe wga remover..ntbook aku pun ada bintang kt MS Office...hahaha